אבחונים

הפרעת קשב וריכוז 1

הפרעת קשב וריכוז

הפרעת קשב וריכוז - מהקליניקה אל הים- טיפול תרופתי

הפרעת קשב וריכוז – כשהורים למתבגרים שואלים אותי: “האם ניתן לטפל ולהתמודד עם הפרעת קשב וריכוז רק בעזרת הפסיכותרפיה וללא הטיפול התרופתי?”
אני משיב : “תלוי בים “…

בדרך כלל בשלב הזה נסוך על פניהם מבט של תימהון, המלווה בהרמת גבה, ורגע לפני שהשקט מופר בשאלה המתבקשת: “למה אתה מתכוון?”, או “מאיפה הבאת את זה עכשיו?”
אני ממשיך, ולוקח אותם לרגע מהקליניקה אל הים…
האם אפשר ללמוד לגלוש  בתנאי סערה?
כשהים סוער מדי יהיה קשה מאוד להקנות את הידע הכלים והטכניקה הנכונה לגולש המתחיל!  ללמד אותו לגלוש בזמן שהוא נאבק  מול הגלים והזרמים החזקים ומול חששותיו ותסכוליו, זו משימה בלתי אפשרית

החוויה של גולש מתחיל בים סוער עלולה להיות חוויה קשה, חוויה של חוסר מסוגלות, שבעקבותיה סביר להניח יסיק שלעולם לא יהיו לו את היכולות לגלוש, מה שיגרום לו להתייאש. לעומת זאת, אם נדאג ללמד אותו לגלוש בהתחלה בים שקט, נייצר אצלו חוויה חיובית של מסוגלות ומוטיבציה להמשיך ולהשתפר, ולאתגר את רמת הגלישה שלו בתנאים יותר ויותר קשים.המתבגר ולעזור לו לסגל מיומנויות של קשב, מיקוד, ארגון ושליטה (רגשית והתנהגותית), וזאת בכדי לשפר את יכולות הלמידה הריכוז אצלו, ולחזק את הכישורים החברתיים שלו,  ובכך  לשפר גם את הדימוי והערך העצמי.

במידה ו”הים” אצל אותו מתבגר סוער מדי, יהיה קשה ללמוד ולסגל מיומנויות אלו, ולכן תפקידו של הטיפול התרופתי הנו להשקיט את הסערה ולייצר תנאים, שיאפשרו רכישת אותם כלים וטכניקות, אשר בעזרתם יוכל המתבגר להתמודד, גם כשהתנאים יהיו שוב קשים

טיפול בהפרעת קשב וריכוז ב"כח לשנות"

טיפול בהפרעת קשב וריכוז – במכון לפסיכותרפיה "הכח לשנות" פיתחנו מודלים יחודים לטיפול בהפרעת קשב וריכוז . מודלים המשלבים טיפול רגשי טיפול, הדרכת הורים, טיפול בשילוב ספורט, טיפול באמצעות גלישה, טיפול קוגניטיבי-התנהגותי,  אימון בוויסות חושי, ריפוי בעיסוק, טיפול רגשי וטיפול תרופתי ומעקב פסיכיאטרי בהתאם לצורך.

במכון "הכח לשנות" עובד צוות מקצועי מגוון בעל ניסיון רב בעבודה עם ילדים, מתבגרים ובני משפחותיהם, המתמודדים עם קש"ר (קשב וריכוז). צוות המורכב מפסיכולוגים, פסיכיאטרים, פסיכותרפיסטים, מרפאים בעיסוק, מאמני כושר, ומדריכי גלישה. הצוות עובד בשיתוף פעולה מלא מתוך הבנה שהעבודה המערכתית ושילוב הכוחות הוא הנותן את המענה המיטבי.